24 ינואר 2021

וילונות תחרה המשרים רושם יוקרתי

הווילונות ממלאים תפקיד חשוב בעיטור בתי המגורים השונים ומוסדות ציבור רבים. הווילונות נמכרים בשלל צבעים, והם עשויים מסוגי בדים שונים. אחד מסוגי הווילונות הם וילונות תחרה. ייצורו של בד התחרה החל בערך בתחילת המאה ה־16. התחרה היא מעין אריג שניתן לעשותו בתפירה עצמית או במכונת אריגה. ייחודיותו של בד התחרה בכך שהוא אווירי, ואפשר ליצור אותו בעזרת הסרת חוטים מתוך אריג כדי להגדיל את המרווחים שבין חוטי האריג – פעולה זו מקנה לבד את אווריריותו. וילון תחרה עושים בדרך כלל מבד כותנה, אך לעתים נמכרים גם וילונות תחרה העשויים מחוטי זהב, כסף או משי.

וילון תחרה מעניק לחדר מראה יוקרתי מרשים. הם עשויים להתאים במיוחד לחדרי שינה בגלל מראם העדין. וילון תחרה, בייחוד עם הוא נעשה בעבודת יד, מעניק לחדר מראה עדין, אך יחד עם זאת גם מראה של פאר. זאת בניגוד לווילונות העשויים מבדים פשוטים יותר דוגמת וילונות כותנה בעלי מראה רגיל או וילונות תריסים.

יחד עם זאת, למרות תרומתם הרבה של וילונות התחרה לעיטור החדרים, חשוב לזכור כי וילונות העשויים מבד זה אינם יעילים במיוחד מבחינה פרקטית. בניגוד לווילונות אחרים – עבים יותר, לדוגמה, אך מפוארים פחות – וילונות תחרה אינם יכולים בדרך כלל לסנן את קרני השמש ביום קיץ לוהט או להאפיל לחלוטין את החדר בעת צורך. האריג העדין של וילונות התחרה אינו מאפשר להם למלא תפקיד פרקטי בחיי היום יום. אף על פי כן, ניתן לשלב בין בדי וילונות שונים או לתלות וילונות תחרה לצד וילונות העשויים מבדים אחרים. השילוב בין שני סוגי בדים או בין שני סוגי וילונות עשוי ליצור מראה מיוחד במינו. לדוגמה, היות שוילון התחרה הוא בעל מראה דקיק ואוורירי ניתן לתלותו על וילון אחר העשוי מבד כותנה עבה קצת יוצר, למשל. אפשר להשיג שני יתרונות בשילוב אחד. מצד אחד, ישמש וילון הכותנה העבה כמפלט מפני קרני שמש או רוח פרצים. מצד שני, וילון תחרה ישמש כקישוט  וישולב בחן עם הבד הפשוט יחסית. כמן כן, במקרה זה ניתן גם "לשחק" עם שילובי הצבעים. את וילון תחרה הדקיק הלבן מומלץ לתלות מעל וילון עבה יותר שצבעו כהה יותר (כמו כחול, ירוק, אדום, בורדו וכדומה). כך ייצור וילון תחרה מראה מפואר ויוקרתי על רקע וילון אחר.

באופן אסוציאטיבי אנו נוטים לקשר את הווילון לחלון. למרות זאת, את הווילונות ניתן גם לתלות בכניסה לחדרי הבית השונים (חדרי השינה, המטבח ולעתים אף הסלון). וילונות תחרה מתאימים במיוחד  לעיצוב מעין זה בשל מראם הייחודי. האריג השקוף שלהם העשוי בצורה מיוחדת מעניק לפתח הכניסה מראה יוקרתי. ניתן להשתמש בו גם כווילון למשרד בכל מיני מקומות – חלונות, דלתות, כניסה וכו'.

כדי לשמור על המראה היוקרתי של וילון תחרה חשוב לדעת לתחזק אותו כראוי. כך ישרת אותנו וילון זה לאורך שנים רבות. כאמור, מדובר בווילון העשוי מאריג עדין בעל רווחים בין החוטים, ולכן ניקוי בעזרת מכונת כביסה עלול להסתיים בהריסת הווילון ובהתפוררותו. קיימות שתי שיטות עיקריות לניקוי וילונות תחרה. השיטה האחת היא להניח על הווילון המלוכלך אבקה יבשה ולשפוך עליו מעט מים חמים. כאשר רואים כי החומר פועל, יש לשטוף את בד התחרה. הדרך השנייה היא לשפוך מעט חומר מלבין ולשטוף אותו ברגע שהוא פועל ומסיר את הלכלוך.

ולבסוף, כדי לבחור את וילונות התחרה המתאים מומלץ להתייעץ עם מעצבי וילונות מקצועיים. המעצבים יוכלו להתאים את וילון תחרה הנכון לחדר וליצור מראה מכובד ומרשים.

צריכים ייעוץ?

נשמח לעמוד לשירותכם! חייגו: 050-669-3588

ייעוץ בוואטסאפ
!We’ll be glad to see you
תיאום פגישה בגלריה

נשמח לראותכם בגלריה שלנו!
כתובתינו: חיים בן עטר 28 תל אביב (חניה ללקוחות)
לאחר שליחת הפנייה נציג שלנו ייצור עמכם קשר.


    נא להצטייד לפגישה עם מידות ותמונות החלונות
    !Thank you
    בקשתך נשלחה בהצלחה!
    נציג שלנו ייצור עמכם קשר בהקדם.