072-331-2881
30 דצמבר 2020

בדים מהם עשויים וילונות

בדים לוילון

בדים לוילון מגיעים בסוגים שונים כגון: משי או צמר? כותנה טבעית או סינטטית? תחרה או קטיפה? ובכלל, אולי פשתן? חלונות אשר מולבשים בוילונות איכותיים, מעניקים את המגע הסופי של עיצוב הפנים בחדרי הבית. בחירה של הבד המתאים לחלונות, לא צריך להיות חוויה מבלבלת. במאמר הזה אסייע לכם להבין את חמשת סוגי הבד אשר בד"כ משתמשים בהם בייצור וילונות.

איזה מראה אתם רוצים ליצור בחדר? בסלון, במטבח, בחדר השינה, אנו נוטים להשקיע יותר מחשבה ותשומת לב לווילונות המותקנים. במקרה של וילונות בחדרי ילדים אנו משקיעים פחות ונוטים לתלות  וילונות סטנדרטיים. ברור לנו שוילון משי או תחרה בחדר הילדים, לא יהיה בחירה טובה, אך יתאים יותר בסלון. בכל מקרה, אין כללים מוחלטים וקלים לבחירת וילונות. הלבשת חלונות עשוייה להיות יקרה, גם אם אתם מוכשרים מספיק, כדי לתפור וילונות בעצמכם, בהתחשב בסוג הבד שאתם בוחרים. לכן, להבין קצת יותר על מאפייני הבדים, יכול לסייע לכם בבחירה הנכונה. גם כאשר מדובר בוילונות למשרד יש אנשים שחשוב להם להשקיע מחשבה ולבחור את הוילון הכי איכותי שמתאים לצרכיהם.

  • משי – "מלך" בדי הוילונות הוא ללא ספק המשי. הוא בעל איכות מעודנת, במיוחד כאשר הוא טווי  בעבודת יד. למרות זאת, צריך לשים לב, שמשי בעבודת טוויה ידנית, לא יראה בלוי וישנה הקפדה על עבודת הטווייה. אחרת האפשרויות כדי שתהיה יציבות בוילון, היא לבחור בבד משי, משולב עם טפטה ויתאים גם בוילונות ארוכים, וילונות קפלים ווילונות בלון. משי לא תמיד חייב להיות בצבע לבן או שמנת, הוא נראה מצויין גם כשהוא צבוע בצבעים אחרים. החסרון של משי הוא באפשרות שהוא ידהה בשמש יוקדת, לכן מומלץ לרכוש את הוילון עם בטנה ובמקרה כזה הוא גם לא יהיה זול במיוחד.

 

  • כותנה – הכותנה נחשב כבד וילונות בעל האפשרויות הבלתי מוגבלות. טוויית המכונה של חוטי  הכותנה, הופך אותו לוילון איכותי, עם גימור חלק ונאה, במיוחד בשילוב בד הסאטן. מכיוון שהכותנה גמישה בשימושיה, היא פתרון כמעט לכל סוג של וילון ולכל גודל של חלון ואף למראה פשוט יותר או מינימלי. כותנה נראית מצויין וגם קלה לתחזוקה, אך וילון כותנה יראה הכי טוב כשהוא מונח ישר, ללא קפלים. וילונות כותנה הם בעלי עלות נמוכה יותר מאשר משי וצמר.

 

  • פשתן – השימוש בפשתן בייצור וילונות הפך למאוד פופולרי. וילונות הפשתן מתנופפים ברוחות  הקלילות של יום קיץ עצל. חוטי הפשתן מאוד מעודנים במראם, כאשר הטווייה מבוצעת בצפיפות גבוהה יותר. פשתן קל משקל, מאפשר שקיפות גבוהה יותר ואילו השימוש בפשתן כבד יותר, ניתן להשתמש בוילונות ארוכים יותר, כגון וילונות רומאיים. הפשתן הוא בד אשר סופג לחות לכן דאגו ליישר את הבד מדי פעם, כדי להחזיר לוילון את צורתו המקורית. את וילונות הפשתן צריך לשלוח לניקוי יבש, כדי שלא יאבדו את צורתם.

 

  • צמר – אין וילון בד אשר יושב יותר יפה, מאשר צמר. חוזקו של הצמר, בעיקר כאשר הוא טווי צפוף  ויוצר בד כבד יחסי, ייראה מרשים וזורם, במיוחד באיזורים קרים מאוד. טוויה קלה ופחות צפופה מתאימה לשימוש בוילונות בכל השנה, בכל מזג אוויר. בדומה לבד המשי, גם צמר סופג צבעים שונים מצויין, כך שגם זו אפשרות.

צריכים ייעוץ?

נשמח לעמוד לשירותכם! חייגו: 050-669-3588

ייעוץ בוואטסאפ
!We’ll be glad to see you
תיאום פגישה בגלריה

נשמח לראותכם בגלריה שלנו!
כתובתינו: חיים בן עטר 28 תל אביב (חניה ללקוחות)
לאחר שליחת הפנייה נציג שלנו ייצור עמכם קשר.


    נא להצטייד לפגישה עם מידות ותמונות החלונות
    !Thank you
    בקשתך נשלחה בהצלחה!
    נציג שלנו ייצור עמכם קשר בהקדם.